וילונות במרכזים רפואיים, בתי חולים ומרפאות - פתרון מודולרי של הפרדת חללים ואלמנט אסתטי משמעותי עבור המטופלים.

וילונות הם פריט נפוץ בחדרי המיון, האשפוז או חללי ההמתנה של בית החולים והמוסדות הרפאים. הם מהווים חלק משמעותי בעיצוב המקום, תורמים לאווירה הכללית ויכולים להקל מעט על החוויה הלא פשוטה של מקבלי הטיפול הרפואי או המלווים. לא כל וילון יכול לשמש כוילון בבית חולים. שיקולים של שמירה על ניקיון וסביבה סטרילית, עמידות לאש, כמו גם התאמת מבנה הוילון, רמות אטימות, משקל ונפח הבדים מהווים שיקולים מרכזיים בבחירת חומרי הגלם. גם אופן תליית הוילונות מהווה גורם בעל משקל והשלכות על נוחות השימוש ועמידות המסילות לאורך זמן.

 

פרגוד חסין אש למרפאה
וילון פרגוד לבתי חולים

וילונות בחדרי המטופלים

לרוב חדרי בתי החולים עמוסים וצפופים בשל המחסור התמידי במיטות ובגלל הציוד הרפואי התופס חלק ניכר מהחלל. מומלץ שהוילון לא יהיה מסיבי מדי ולא יוסיף למחנק במרחב. הכמויות הגדולות של הוילונות התלויים בעשרות החדרים בקומפלקס הרפואי מחייבות בחירה בחומרים שלא יצברו לכלוך או יהיו קלים לניקוי. לעתים נדרשת אפשרות לשליטה בכמות האור הנכנס, באמצעות וילון דו-שכבתי או וילון מתכוונן כמו וילון זברה, כדי שתתאפשר החשכה במהלך היום עבור מטופלים הזקוקים לשינה. מעבר לכך, וילונות ייעודיים ובפרט תריס ונציאני יסייעו בספיגת חום השמש ובבקרת הטמפרטורה בחלל החדר.

וילונות הפרדה בין המיטות

וילונות חציצה נתלים בדרך כלל על מסילה הצמודה לתקרה או על מוט אופקי שמוברג אל הקיר או ניצב על רגליים גבוהות, באופן שמאפשר להסיט את הוילון בשעת בדיקה או פרוצדורה רפואית או עם הגעת מבקרים. בהפרדה בין מיטות כדאי ללכת על וילון עם תכונות חסימת רעש כדי להגביר את הפרטיות של המטופלים השונים המצויים בחלל אחד. רצוי שהוילונות יהיו אטומים לחלוטין, כדי שלא יראו זה את זה כשאינם מעוניינים בכך. כשבוחרים וילון גלילה או בד, אפשר להדפיס על הוילון את לוגו בית החולים. ארוך הוילון יכול להגיע ממש עד הרצפה או רק עד המיטה כדי שלא יסתבך ברגלי הצוות ובני המשפחה.

פרגודים לבתי חולים
וילונות לבתי חולים

וילונות לחדרי הניתוח

בחדרי ניתוח מתקיימת פעילות מצילת חיים אשר חייבת להתבצע בסביבה סטרילית. וילונות באזורים של הליכים כירורגיים עשויים בדרך כלל מחומרים אנטי בקטריאליים או כאלה שניתן לנקות ולעקר בקלות. וילונות בחדרי ניתוחים ממלאים תפקיד חשוב בבקרת זיהומים ושמירה על אזור הסטרילי הדרוש.

וילונות חסיני אש

בלוני חמצן נפיצים וצינורות גז דליקים מהווים חלק מהציוד הרפואי. חשוב שהוילונות ימנעו אפשרות של התלקחות מהירה ויהיו עשויים מחומרים חסיני אש או מעכבי בערה. 

וילונות לאזורים מנהלתיים

בחדרי ישיבות ואולמות כנסים חשוב לייצר שקט. וילונות אקוסטיים יתרמו להגברת הריכוז ולתחושת המקצועיות. בסביבה המשרדית ובלחדרי הישיבות, וילון רומאי יקנה אווירה יוקרתית ואקסקלוסיבית. באולמות בעלי תקרה גבוהה ופתחים גדולים אפשר להתקין וילון ורטיקלי, המורכב מסדרה של אריחים אנכיים שניתנים להזזה וגם להטיה לצורך סינון האור. בחירת וילונות חשמליים עבור אזורים משרדיים תשדר מודרניות ותספק נוחות מירבית לצוות העובדים.

קבעו פגישת ייעוץ להתאמת וילונות לבית חולים