וילונות, וילונות חשמליים, וילונות לבית

טרנדים של וילונות

וילונות חשמליים לסלון

כל מה חשוב לדעת על הטרנדים העדכניים בעיצוב הווילונות

בעולם העיצוב, הטרנדים משתנים במהירות כמו עונות השנה. תחום אחד שמדגים את הדינמיקה העיצובית הינו פתרונות הצללה לחלונות, אשר זוכה לחידושים משמעותיים מפעם לפעם. במבט של מעצב מודרני, וילון אינו רק אלמנט פונקציונלי אלא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של החלל, ויש לו תפקיד מרכזי ביצירת הקונספט, המסר והאווירה. על כך, הטרנדים בעיצוב הווילונות מסמלים יותר מהכל את השינויים בתפיסת האסתטיקה בעידן המודרני. אולם, למרות מגמות עיצוביות המכתיבות את הטון הכללי בעיצוב הווילונות, אין לשכוח כי פריט זה, מהותי מבחינת דקורטיבית ופונקציונלית, אמור לשקף את הסגנון האישי של הדיירים וגם לסייע בניהול שגרת החיים התקינה.

מגמות חדשות בעיצוב וילונות

המגמות החדשות בתחום הוילונות מציעות מגוון רחב של אפשרויות עיצוב, בדגש על השילוב בין אסתטיקה לפונקציונליות. וילונות מודרניים מבטאים את סגנונות החיים של בני האדם בעידן המודרני, תוך כדי שאיפה לשפר את איכות החיים בשלל אמצעים, ביניהם גם הטכנולוגיה. בין הטרנדים העדכניים תמצאו את מוטיב החזרה אל הטבע, הפשטות של מינימליזם, החגיגה של הצבע והדוגמאות הנועזים וכמובן – וילונות חשמליים.

וילונות מבדים טבעיים

בשנים האחרונות מגמות עיצוב פנים מתמקדות במוטיבים של טבע ושמירה על איכות הסביבה. טרנד זה מקבל ביטוי בשילוב של רהיטי עץ, צמחיה חיה, ריפודים מבדים טבעיים, גופי תאורה קלועים בעבודת יד ועוד. וילונות הנתפרים מבדים מסורתיים של כותנה או פשתן צוברים פופולריות בקרב צרכנים מודרניים בשל המראה הנינוח הזורם., התחושה של רכות, התאורה הנעימה שנוצרת כאשר קרני השמש חודרים דרכם פנימה והאיכות האקולוגית. בדים טבעיים אלה מתאפיינים בעמידות גבוהה, באים לרוב בגוונים פסטלים מרגיעים המשתלבים באופן הרמוני בכל חלל ויוצרים מראה אוורירי, מלא חן ושלווה. וילונות רומאים מתכתבים עם המגמה הזאת, קווים אופקיים נקיים מעניקים תחושה של שקט הרמוני.

וילונות עם דוגמאות וצבעים מיוחדים

בעבר, רוב הוילונות נצבעו בגוונים ניטרליים כמו לבן, קרם שמנת, אפור בהיר או בז' , אולם הטרנדים החדשים שוברים מוסכמות, מתרחקים מצבעי הבסיס ומציעים לנו לאמץ צבעים בולטים הדפסים גדולים ונועזים. גוונים עזים ודוגמאות לא סטנדרטיות מושכים את העין, יוצרים נקודת פוקוס ויזואלית עוצמתית ומוסיפים לחלל נוכחות, אופי ואפקט דרמטי. 

בנוגע להדפסים, הצרכנים מוזמנים לבחור בין שני טרנדים, שונים מאוד אחד מהשני:

הדפסים גיאומטריים, שעושים קאמבק בעיצוב הווילונות, מוסיפים מגע עכשווי ודינמי למראה החלל. דוגמאות בצורות גיאומטריות, עדינות או בולטות, עשויות להשתלב באופן הרמוני עם הדפסים גיאומטריים נוספים, המופיעים על הטקסטיל, שטיחים או כריות דקורטיביות ליצירת מראה מגובש ואסוף סגנונית. 

הדפסי פרחים, גם הם חוזרים לאופנה לאחר שנים של שכחה, משרים אווירה של רומנטיקה תחושה נוסטלגית, מגע של טבע ויופי קלאסי. וילונות עם הדפסי פרחים מתאימים במיוחד לחללים בעיצובים קלאסיים, מסורתיים וכפריים.

וילון שכבות

מגמה עדכנית נוספת מתבססת על שילוב בין מספר וילונות מסוגים שונים ליצירת כיסוי חלונות אסתטי ופונקציונלי, מותאם באופן אישי לצרכים ודפוסי ההתנהגות של דיירי הבית. מבחינה עיצובית, חיבור שכבות של וילונות נחשבת לטכניקה פופולרית להוספת עומק ומרקם לחלל. יחד עם זאת, ליצירת שכבות של וילונות בסגנונות שונים, כמו וילונות שקופים וילונות הצללה והאפלה, יש מטרה פונקציונלית חשובה – מתן שליטה בכמות האור הנכנס דרך החלון, שיפור תנאי הבידוד ושמירה על פרטיות של הדיירים במידת הצורך. כך, וילון הצללה המכסה את החלון יוצר תאורה מצומצמת ורכה, וילון האפלה חוסם את האור באופן מוחלט, תורם לבידוד אקלימי ואקוסטי, מאפשר לדיירים להתעורר באופן טבעי (ולא כתוצאה מאור השמש) ומגן עליהם ממבטי הסקרנים העוברים ברחוב. וילונות שקופים יוצרים מראה אוורירי ומעניקים לחלל תחושה קלילה זורמת ונינוחה. 

כדי ליצור שני שכבות של ווילונות, יש להתקין מוטות כפולים. את השכבה של וילונות שקופים מומלץ לתלות על המוט הקרוב יותר לחלון, ואת שכבת האפלה – על המוט החיצוני. טכניקה זאת מאפשרת גמישות הנדרשת כדי ליצור תחושה של פרטיות ולהתאים את הכמות ורמת האור באופן אישי במהלך היום והלילה. 

כדי ליצור מראה מסקרן של טקסטורות מנוגדות תוך שמירה על הרמוניה טבעית, ממליצים מעצבי הפנים על שילובים בין בדים עם קונספט דומה אך ברמות צפיפות שונות, כמו למשל שכבות של בדי פשתן שקוף כותנה צפופה ואטומה.

וילונות בהשראת המינימליזם המודרני

כאשר חלק מהטרנדים הפופולריים דוגלים בעושר ויזואלי, בקצה הנגדי של הספקטרום נמצאת מגמת המינימליזם. בעוד שדיירים מסוימים בוחרים בעיצובי וילונות נועזים אקלקטיים, אחרים יעדיפו מראה נקי ופשוט, עם מינימום אלמנטים דקורטיביים. בעולם גדוש גירויים, העומס הוויזואלי אינו בהכרח דבר טוב. אצל רבים מאיתנו הוא עלול לגרום לתחושה של בלבול, דאגה וחוסר ריכוז. לעומת זאת, קווים פשוטים, נקיים וישרים וגוונים אחידים, עמומים ושקטים "מארגנים" את המוח ומרגיעים את המחשבות הטורדניות. 

בפן האסתטי, וילונות מינימליסטיים משמשים כרקע נייטרלי להבלטה של פריטי ריהוט ודקורציה מיוחדים ויוצרים מראה מאוזן הרמוני, המשתלב בקלות בחללים מעוצבים בסגנונות מודרניים בהשראה נורדית.

וילונות חשמליים

אחד הפיתוחים החשובים ביותר בטכנולוגיית הווילונות בשנים האחרונות היא המצאת הוילונות החשמליים. וילונות אלו, הניתנים לפתיחה וסגירה מרחוק, מציעים רמת נוחות יוצאת דופן, שליטה מלאה בכמות האור הנכנס דרך החלונות ואוטומציה – בהתאמה אישית לשגרת החיים, צרכים ודפוסי ההתנהגות של דיירי הבית. וילונות חשמליים, הידועים גם כוילונות חכמים, הפכו למבוקשים במיוחד בקרב הצרכנים בשל שלל סיבות, ביניהן נוחות, יעילות אנרגטית והמראה המעדכן. ההפעלה של וילון חשמלי מתבצעת באמצעות מערכת ממונעת המאפשרת לשלוט בסגירה ופתיחה של הווילונות באמצעות אפליקציית בטלפון נייד או בלחיצה על כפתור בשלט רחוק.

לוילונות חשמליים יש מגוון רב של יתרונות פונקציונליים, שעשויים לשדרג שגרת החיים של כל אחד מאיתנו. ההפעלה באמצעות שלט רחוק, פקודה קולית המשולבת בתוך מערכת בית חכם או אפליקציית נייד מאפשרת לדיירי הבית להזיז, לסגור או לפתוח את הווילון בעודם נמצאים במרחק מה ממנו, כמו למשל כאשר הם יושבים על הספה או שוכבים על המיטה.

ניתן לתכנת וילונות חשמליים כדי שיפתחו ויסגרו באופן עצמאי בשעות ספציפיות של היום, וזאת כדי ליצור תנאי פרטיות ובידוד בעת הצורך ולאפשר לאור טבעי להיכנס במהלך היום. הגדרות אוטומטיות להפעלת הוילון בהתאם לטמפרטורה התאורה הטבעית מפחיתות את עלויות החימום והקירור ומאפשרות התייעלות אנרגטית. וילונות חשמליים מתוכננים מתוך מחשבה על בטיחות, לרוב כוללים חיישנים שיכולים לזהות מכשולים ולעצור את סגירת הוילונות אם משהו נקלע בדרכם.

יש לכם שאלה על טרנדים של וילונות? כתבו לנו.

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *