וילונות, וילונות לבית, וילונות למשרד, טיפים

כביסת וילונות

כביסת וילונות וילונות בד

איך מכבסים וילונות היא שאלה שמעסיקה אנשים רבים בכל ימות השנה. בקיץ, האובך המגיע לעיתים מלכלך את הוילונות, בחורף הגשמים והסופות עלולים לגרור חול ולכלוך אל הוילונות ובאביב מגיע פסח וכולנו יודעים שזהו חג הניקיונות בישראל.

מעבר לכך, כיבוס וילונות הוא חשוב במיוחד אם יש לאחד מבני הבית אלרגיה לאבק ולכלוך. בניקיונות הבית השוטפים, מבצעים ניקוי לשטיחים, שמיכות, ספות וכמובן מדפים וארונות אך על וילונות הבית מוותרים משום מה ומנקים רק לעיתים רחוקות או באופן שטחי ולא מספק.

אנחנו בתובל וילונות, החלטנו להרים את הכפפה ולספק הסבר חד משמעי על איך מכבסים וילונות כדי שתוכלו לחיות בבית נקי יותר וגם לשמור על הוילונות שלכם במצב מעולה.

וילון בד חדר שינה

הכנות

האמת היא, שרובם הגדול של האנשים לא סגורים על איך מכבסים וילונות – האם מכניסים למכונת כביסה? או לוקחים אותם לניקוי יבש? אולי בכלל עדיף לנקות אותם עם מטלית לחה? אולי לכבס באופן ידני? אולי בכלל לשאוב? כל השאלות האלו הן רלוונטיות מאוד וכל אדם מחזיק בדעתו ובדרך שבה הוא מנקה את הוילונות שלו.

למרות זאת, ישנו דבר אחד המוסכם על כולם – צריך להחזיק את מוצרי הניקוי הנדרשים.

חומרי ניקוי שונים מתאימים לבדים שונים כך שאין איזשהו חומר ניקוי שמתאים לכל סוגי הוילונות. לכן, עליכם לבחון היטב מהו חומר הניקוי המתאים לסוג הוילונות הנמצאים ברשותכם.

וילונות עדינים כמו וילונות משי או כותנה, רצוי לכבס באופן ידני. הכינו קערה עם מים חמימים בצירוף חומר ניקוי עדין, בתוספת מרכך כביסה לניחוח מרענן. הכניסו קצה אחד של הוילון לטובת ביצוע בדיקה. בבדיקה, שימו לב לצבע המים – אם הוא מקבל צבע שונה, זה מעיד על כך שהוילונות לא יחזיקו במכונת הכביסה. אם המים נשארים צלולים – ניתן להכניס את הוילונות למכונת הכביסה.

כיצד לנקות וילונות תלויים

ניקוי וילונות בזמן שהם עדיין תלויים ומונעים מהשמש לחדור אל פנים הבית, הוא פעולה שהרבה מאוד אנשים מבצעים בטענה שכך הוילונות הופכים נקיים מבלי כאב הראש של הסרתם מהמתלה, הכנסתם למכונת הכביסה והמחייה הרגעית ללא וילונות. כמו כן, זוהי דרך מעולה לנקות וילונות שאינם מתאימים למכונת הכביסה.

כל מה שאתם צריכים לביצוע ניקיון יסודי לוילונות תלויים הוא מטאטא עם שערות רכות, שואב אבק, ספריי מנטרל ריחות וספריי עם ריח מרענן לבחירתכם.

ניקוי וילונות מסוג זה, כיוון שהוא מעט יותר שטחי ולא עמוק, מצריך מכם ביצוע לעיתים קרובות יותר, מומלץ על בסיס דו שבועי. התחילו עם התזה של ספריי מנטרל ריחות וזאת כדי להילחם בריחות הטחב, הרטיבות והיובש (תלוי בעונה). לאחר מכן, נקו את הוילונות עם המטאטא ברכות כדי להוריד את כל שכבות האבק הקלות להורדה. היזהרו לא לנשום את האבק. לאחר מכן, השתמשו בשואב כדי לשאוב את שאריות האבק הקשות שנותרו על הוילונות ולבסוף, רססו ספריי ריח לניחוח מרענן בבית.

יכול להיות שתצטרכו לחזור על הפעולה מספר פעמים לניקוי מיטבי.

איך מכבסים וילונות במכונת הכביסה

אם אתם יודעים מבלי צל של ספק שהוילונות שלכם יכולים להיות מכובסים במכונת הכביסה – הרווחתם ובגדול.

שימו לב לשימוש בחומרים המתאימים לוילונות, כי כמו שאמרנו קודם – לא כל חומר ניקוי מתאים לוילונות. מכונות הכביסה המודרניות מלאות בתוכניות כביסה שונות ומגוונות ועליכם למצוא את התוכנית המתאימה לוילונות שלכם. רצוי לכבס את הוילונות במים קרים עד חמימים עם חומר ניקוי עדין ורך ומנטרל ריחות כמובן.

עצה שלנו – אל תכבסו את כל הוילונות שלכם במכה אחת. כיבוס כזה עשוי לפגוע בניקוי היסודי שאתם מנסים לבצע. נכון, זה אומנם חוסך זמן יקר אך עושה פחות מחצי עבודה. לכן, כבסו כל סט בנפרד לקבל תוצאות מיטביות.

את הוילונות כדאי לייבש בתלייה ולא במייבש הכביסה. לאחר הייבוש, החזירו את הוילונות אל המקום, רססו שוב ספריי נגד ריחות וספריי ריח לקבלת ניחוח מרענן.

איך מכבסים וילונות

בקטלוג מוצרים שלנו תוכלו למצוא מגוון רחב של וילונות ממבחר סוגים המתאימים לכל חדרי הבית. הוילונות שלנו עומדים בתקני האיכות הגבוהים ביותר, ומספקים פתרונות הצללה ייחודיים ומצוינים.

בקטלוג, תוכלו למצוא וילונות המתאימים לכיבוס ידני, ניקוי תוך כדי תלייה וגם כיבוס במכונת הכביסה. חפשו את הוילון המתאים לכם ביותר והזמינו עוד היום וילונות איכותיים מבית תובל וילונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *